Butterfly-rul med et twist

Michael Loft   spurgte mig for et par dage siden om et rul:

Det drejer sig om den variation af "sommerfuglerullet" (Butterfly roll) hvor man kan holde sin hat, tændte cigaret, eller "what-ever" tør, medens man ruller.
Har kunnet det for mange år siden, men har siden glemt en vigtig detalje:

Lad os sige at jeg går ned til venstre holdende pagajen i denne, medens hatten holdes fri af vandet over bunden af kajakken med højre. Derefter skal hatten modtages af venstre hånd, førend jeg ruller op med pagajen i højre hånd. Så det er skiftet af pagajen fra venstre til højre hånd under vandet som jeg ikke mere kan finde ud af på en hurtig og elegant måde. 
Nogen tips eller henvisninger til instruktion eller video?

4 kommentarer

Tue Olesen Admin KE-PREMIUM

Michael: her er mit bud på en løsning:

Tak til  Kenneth Hald   for kameraarbejdet (og hvis jeg ser rød ud i ansigtet er det ikke dig den er gal med, det er bare min næse der er utæt med lidt næseblod  - intet drama, men flot er det da med rød maling i ansigtet :-)

Læs mere
Læs mindre
Michael Loft KE-PREMIUM

Tak Tue,
I mellemtiden har jeg selv måtte prøve mig frem (skulle optræde i søndags!), og fandt frem til en løsning der varierer fra din demonstration på et enkelt punkt: du lægger pagajen på ydersiden af din arm/favn, med fare for at den kan drive eller "skvulpes" væk. Det fordrer af man kommer op på vindsiden (hvis der overhovedet er vind). Det virkede ikke så godt for mig, - måske fordi jeg skvulpede for meget? I stedet beholdt jeg pagajen indenfor rækkevidde (dvs. på indersiden af af armen/favnen).  Ulempen var så at pagajen skulle vikles ud af "favnen", men denne ulempe kan minimeres ved at venstre hånd holder pagajen på det nærmeste blad, i stedet for midt på skaftet, når man går rundt.
For eksperimenter-lystne læsere, for hvilket ovenstående er lidt svær at visualisere, kun dette råd: pagajen skal bevæge sig nøjagtig som ved sommerfugle-rullet, uanset om der skiftes fra venstre til højre hånd, - eller omvendt!

Læs mere
Læs mindre
Tue Olesen Admin KE-PREMIUM

Det med at skulle vikle pagajen ud, var jeg også i gang med at opleve i min træning.

Et par andre mulige løsninger kunne være

• Sæt pagajen under dæks-elastikker når du ruller ned, og tag den derfra
  • Sæt en pagajline på pagajen

Rullet her bygger frem til at lave det som et håndrul på samme type bevægelse - når håndrulllet er på plads og kører kontrolleret og rimelig langsomt, er det inden for rækkevidde!

Lækker lille øvelse her!

Læs mere
Læs mindre
Connie Møller KE-BASIC

Fx som her

I mit nisserul 😂

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk