Afkortning af halskrave på rojakke ?

Latex halskraven på min Palm tørjakke ved jeg man kan ”afkorte” ved forsigtigt at skære med et barberblad lige ovenover én af de ringe der er markeret, men hvorledes med den krave der sidder uden på ?

Den strammer ret så irriterende og danner desuden en dum fold / nærmest pølse som om den er for stor eller, at man burde have en meget lang hals. Jeg ved ikke hvad materialet er ( neopren ? ), men går det an evt. at skære / klippe af den så den kommer til at sidde meget mere passende, og det vil i givet fald dreje sig om min. mellem 5 og 7 cm.

Gode råd modtages gerne.

Mvh,

Torben

2 kommentarer

Tue Olesen Admin KE-PREMIUM

Hej Torben

Jeg vil tro det godt kan lade sig gøre at skære et stykke af neoprenen af, på samme måde som med Latex-manchetten. Måske er neoprenkraven samlet med lim eller en syning et sted, hvor du så skal have fat i en tube neoprenlim, evt. et par sting med sytråd for at forstærke og få det til at holde godt. 

Jeg ville helt sikkert gøre forsøget med denne krave, for hvis manchetten er for irriterende at ro med til at det er behageligt, bliver det også træls at lade det være som det er.

Mvh, Tue

Læs mere
Læs mindre
Torben Sørensen KE-BASIC

Hej Tue, 

Tak for svaret. Jeg vovede det og har her til formiddag foretaget ”kirurgiske” indgreb på både neopren ( 4 cm ) samt latex kraven ( 2 riller ). Der er ikke behov for lim eller lignende til neopren manchetten – den er hverken trevlet eller lignende. Operationen lykkedes dermed og hold da op – nu er den ligefrem behagelig at have på og er således klar når sæsonen nærmer sig.

Jeg købte den sidste år og syntes umiddelbart ikke det var et problem da jeg prøvede den, men efter nogle ture var den så at sige ikke behagelig og ret træls at ro med. Det er der gjort noget ved nu, så skulle andre opleve lignende, så bare fat kniven.

Bedste hilsner,

Torben

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk