Planlægning Bornholm

Hej allesammen

Jeg skal til Bornholm med arbejdet inden længe. I den forbindelse skal jeg ud og padle noget kajak - både med efterskoleelever og alene. Er der nogle af jer der har gode fif til steder vi bør besøge?

Venlig hilsen

Kenneth Hald

5 kommentarer

Det afhænger helt af vindretningen og evnerne. Hammerknuden rundt er spektakulær.  Hans Ketil fra Nexø kajakklub har skrevet bog om kajakroning ved Bornholm. Der er et væld af skønne ture. De kedelige er fra Nexø og sydpå forbi fugleteservatet plus turen forbi Rønne Havn. God tur

Læs mere
Læs mindre
Connie Møller KE-BASIC

Enig med Dorthe. Det afhænger i høj grad af vind og evner. Når det så er sagt, så vil jeg anbefale en tur forbi helligdomsklipperne. Har lige været forbi dem her i pinsen. Det er smukt. Man kan sætte i ved tejn havn. 
Vær opmærksom på refleksbølger. 

Læs mere
Læs mindre

Hans Ketel bog kan varmt anbefales. Jeg har været med Bornholm rundt 4 gange, og været der mange andre gang sidst i pinsen med udgangspunkt fra Hullehavn camping Svaneke. Jeg vil sige kysten Rønne med uret til Årsdale, her er det unikke ved Øen. klippekysten som vi ikke har andre steder i Danmark, brug tid på den ror ind i alle steder hvor det kan lade sig gøre træne alle dine styretag og side forflytninger, og tiden forsvinder for dig. Lige nu er der Alke og Lomviger på de stejle klipper ved Hammeren. Hvis du er heldig sidder Tårnfalken og kikker ned på dig fra de stejle klipper ved Hammeren. Glæd dig, lave tur ud fra vejret og din egen formåen. Hvis bølgerne pludselig er for store for dig, så søg ud, væk fra kysten, der er bulerne ikke så kraftige, og gå i land i en havn de er bygget til at man kan bjærge sig i dårligt vejr. 

Læs mere
Læs mindre

Hvis du sender en mail til mig kjepe@frederikssund.dk, kan jeg sender detaljeret kort over kysten rundt, fra hedengangne Bornholm rundt.

Læs mere
Læs mindre

Mange tak for super god inspiration allesammen 

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk