Halsmanchet Palm Cascade

Hej

Jeg skal til at skifte en halsmanchet. Denne er noget anderledes, end jeg har prøvet før. Det er en Palm Cascade, og den originale halsmanchet ser ud til at være syet ind imellem en tape og selve stoffet. Se billeder.

Det virker mest naturligt at klippe langs tapen, men så er der mindre end 1 cm manchet tilbage at klistre på - på ydersiden. 

11 kommentarer

Ása Ósá

Her ses manchetten fra ydersiden. 

Læs mere
Læs mindre
Ása Ósá

Har I gode rå til, hvordan jeg griber det an?

Læs mere
Læs mindre

Jeg ville klistre den nye oven på den gamle helt nede ved stofkanten på ydersiden. Lad limen tørre og klip/ skær så forsigtigt den gamle af. Så er du sikker på, at stoffet ikke gir sig i forhold til, hvis den gamle halsmanchette klippes af først.Jeg har dog ikke selv prøvet det men har 45 års erfaring med syning .

Mvh Janne T.

Læs mere
Læs mindre
Ása Ósá

Tusind tak for input Janne. 

Læs mere
Læs mindre

Når jeg skifter halsmanchetter, skærer jeg af så der er ca. 1,5 - 2 cm af den gamle manchet tilbage (målt fra kanten af den grå tape på dragtens inderside).

Sådan her:

Halsmanchet Afskæring

Jeg har en lille videosekvens liggende i arkivet, som er delvist færdig-redigeret. Jeg kan meget passende kan få redigeret færdigt nu - den viser hele proceduren og det værktøj der skal til.

Jeg vil se om jeg kan få videoen færdig til dig og udgive den på Kajakenergi i løbet af tirsdag 27. april, så "stay tuned" hvis du kan vente bare lidt :-)

Bedste hilsner,
Tue

Læs mere
Læs mindre
Ása Ósá

Fantastisk Tue 🤗. Sidste gang jeg skiftede, så var den orginale manchette bare limet på indsiden, så det var ret enkelt.

Læs mere
Læs mindre

Så er guiden til skift af manchetter klar: https://www.kajakenergi.dk/courses/25273-udstyr/lessons/529241-toerdragt-skift-af-manchetter

Den bliver en del af et komplet tema om valg, vedligehold og reparation af tørdragter, for der er mange spørgsmål om det emne, der fortjener et gennemarbejdet svar.

Jeg håber at guiden kan bruges - hvis du giver den et forsøg så del gerne dine erfaringer!

Læs mere
Læs mindre
Ása Ósá

Du er fantastisk 🤗. Tusind tak for videoen, det her ser ud til at være lige den løsning jeg ledte efter. 

Læs mere
Læs mindre

Nu har Tue godt nok lavet en aldeles fin video om at udskifte manchetten, men ganske kort indspark. Jeg skiftede min ene manchet ud for et par måneder siden efter denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=afqmxUeXq28

og det havde jeg succes med. Bevares, det kræver lidt arbejde men er i og for sig lettere end jeg havde frygtet. Det værste var at få syningen op på den gamle.

Læs mere
Læs mindre
Ása Ósá

Tak Torben, jeg brugte også denne video, da jeg skiftede håndledsmanchet, og det fungerede fint. 

Læs mere
Læs mindre
Ása Ósá

Nu har jeg været i gang med halsmanchetten, så det er tid til at dele mine erfaringer :-)

Til min store overraskelse var den største udfordring ... at skaffe en badebold 😆. De bliver åbenbart betragtet som sommerlegetøj, og her falder sneen stadig støt fra himlen☃️. 

Spøj til side... jeg måtte forsøge et par gange før jeg fik bold og manchetter at sidde helt rigtigt, men ellers var det hele rimelig nemt. Det med at bøje den gamle manchet nedad gjorde dog, at der kom lidt ekstra lim på manchetten, men det ses ikke, når den er i brug.

Dragten har i dag bestået tre grønlederrul uden lækage, så jeg er godt tilfreds 🤗

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk