Olympus Tough TG6

Hej vil lige hører om andre har lignende kamera

Kan ikke tage ret mange billeder før batteriet løber tør for strøm, det tager også lang tid at lade op igen, det er de originale batterier og oplader jeg bruger det har ikke være brugt ret meget. 

Er i støt på samme problem.?

9 kommentarer

Hej Jan. 
jeg har et lignende kamera... olympus tough tg-5. 
det holder batteriet i adskillige dage - også når det er koldt. 
det er ikke lige svaret på det du spørger om, men måske kan det give et hint om et eller andet 😃

Læs mere
Læs mindre

Jeg har et Tough TG6, og det kører OK i kulde. Men det du beskriver, med at det ikke kan holde strøm i koldt vejr, indikerer et slidt eller halv-defekt batteri 

Jeg har haft adskillige andre kompakte vandtætte kameraer (olympus, fuji, nikon), og dem jeg ikke har fået druknet eller på anden måde splittet ad, har også efter 2-4 år fået et meget træt batteri. (ja, jeg har lært et par gange på den hår

Mønsteret er som du beskriver: Kort driftstid, før batteriet løber tør, og jo koldere temperatur, jo værre bliver det. 

Hvis ellers resten af kameraet er OK, så kan der købes nye batterier til det. Nye batterier fåes både som originale Olympus, og "no name" batterier. Sidstnævnte er væsentligt billigere - set ned til måske 1/4 af prisen på et originalt, så det er måske et forsøg værd. Vær opmærksom på at få et hvor kapaciteten stadig er ret høj -- det varierer. 

Links til eksempler: Originalt LI-i92b batteri vs. uoriginalt LI-92b batteri (tysk firma med dansk webside). Som altid når du shopper den slags -- tjek ratings, handelsvilkår osv. Med så stor prisforskel og en reservedel som et batteri, ville jeg personligt ikke være bleg for at prøve med et uoriginalt batteri. Hvis det kan genoplive kameraet, og det ikke er kritisk sikkerheds-udstyr, kan det være indsatsen værd.

Mvh,
Tue

Læs mere
Læs mindre

Det er ikke kun når det er koldt og cirka ladet op 4-5 gange 

Læs mere
Læs mindre

Så er sagen vist klar...det er en ommer fra Olympus. Benyt dig af reklamationsretten hvis det stadig er en mulighed.

Mvh
Tue

Læs mere
Læs mindre

Nu har jeg været inde på det link du vedhæftet :-) kan årsagen være at jeg lader batteriet op mens det sidder i kameraet... kan jo se der findes oplader til disse batterier er det bedre 

mvh. Jan 

Læs mere
Læs mindre

Det er klart, at hvis kameraets ladekredsløb af en eller anden årsag er defekt, så betyder det noget. Men hvis kameraet virker som det skal, bør det fylde batteriet ordenligt op også via USB ladning. Det er helt "basic" - det skal der være styr på fra Olympus's side.

Mvh
Tue

Læs mere
Læs mindre

Ja jeg må tage fat i den foto forretning jeg har købt det i :-)

mvh. Jan  

Læs mere
Læs mindre

Hejsa,
Har ikke haft problemer med batteriet på TG6, brugt i koldt og varmt vejt, længe under vand m.v.

Læs mere
Læs mindre

Det er sådan at du har slået GPS til i dit kamera, min åd i hvert fald strømmen, meget hurtig da jeg prøvede det.

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk