Luffer

Hej. 
jeg er på udkig efter luffer som ikke er glatte i håndfladen. Er der nogen som har et godt tip?
jeg har luffer med hul i håndfladen som jeg synes holder mine hænder 100 procent varme når jeg ror. Ved hård vind supplerer jeg med pogies - det virker super godt. Mit problem er når jeg ruller disse dage, her vil jeg gerne have en lukket luffe men jeg har oplevet at de er glatte og jeg kan ikke have et fast greb om pagajen. 

10 kommentarer

Hej Connie

Har du set på NRS Toaster luffer? De nye udgaver af dem har en ru overflade som giver udmærket friktion. Det er ikke på høje med den kontakt du har uden, men min oplevelse er at de virker ret så godt, og så er de varme! 

Uanset hvilke luffer/handsker du har, så er der et universal-trick: Surfvoks. Hvis du smører det på pagajen der hvor du skal holde fast, så kan selv de mest genstridige glatte handsker bruges. Jeg tager gerne en klump af det med på vinter-turene, og så kan pagajen lige få et lag, hvis den er for glat.

Det giver ydermere den fordel, at når det er nemmere at gribe fast om pagajen, så sparer det på muskelarbejdet i underarmene, og mindsker risikoen for overbelastningsskader. Modsat, en glat pagaj hvor hænderne skal knuge fast, for at holde grebet.

Surfvoks fåes i flere hårdheder - gå efter en "cool water" eller "warm water" voks - de er lidt hårdere i konsistensen, men holder bedre når hænderne varmer dem - de virker også når du bruger luffer med åbne håndflader. "Cold water" voks er blødere, og fungerer bedst i rigtig koldt vejr og med helt lukkede handsker.

Bedste hilsner,
Tue

Læs mere
Læs mindre

Jeg tjekker straks de luffer ud!!

- så skal jeg da også prøve surfvoks. Tak for tip!

Læs mere
Læs mindre

Hm.... de er udsolgt de steder jeg kigger 🙄

Læs mere
Læs mindre

Hvis det er svært at skaffe lufferne, så prøv med surfvoks + de luffer/handsker du allerede har adgang til, og se om det løser problemet for nu (der er en god chance for at det kan fungere)

Læs mere
Læs mindre

Hej Connie. Jeg har lige købt i sidste uge hos https://fritidskajakker.dk/ og fik både et par i small og large, som vi skulle bruge. Jeg tror nok, det var den sidste small vi fik, men de andre størrelser havde han vist flere af.

Mvh Anette

Læs mere
Læs mindre

Hvis jeg bruger lukkede luffer bruger jeg som regel noget surfer wax på pagajen det plejer at hjælpe på de glatte kulfiber skafter, det hjælper også når man har solcreme på så pagajen ikke skøjter rundt i hænderne :)

Læs mere
Læs mindre

Af mangel på surfvoks - har jeg brugt skivoks, det forsvinder måske hurtigere end surfvoks, men løser situationen (og nu er det jo alligevel skiføre.....)

Læs mere
Læs mindre

Fedt trick! (men gem lidt til skiene) -- er vi ude i en Blå Swix? Eller den lidt mere klistrede, klassiske blå/lilla udgave? :-)

Læs mere
Læs mindre

Den blå/lilla er i hvertfald brugbar, tror også jeg har prøvet den lilla....  de skal jo være bløde nok til at "tvære" ud - men ikke så klistret at det bliver alt for ulækkert - men indtil videre har saltvandet sørget for at det forsvandt igen... og handskerne er også blevet rene "af sig selv".  Da skistøvlerne er smuldret væk - fortsætter jeg med skivoks indtil jeg skal igang med mine rester af klister ... der sætter jeg grænsen :) 

Læs mere
Læs mindre

Tak til alle for super gode tips. Nu er der bestilt luffer og surfvoks. Blå svix kommer også med ud!!

vihi!! 

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk