Kulfiber pagaj reparation

Hej Tue.

Min long boat kulfiber pagaj kunne ikke lide isen i Guldborgsundūüôą.¬†

Det sorte p√• kanten af det ene blad er g√•et af, s√• man kan se der er en r√łdlig farve og den er lidt flosset i kanten.

Har du et forslag til hvad kan jeg g√łre? Mvh Stine¬†

2 kommentarer

Hej Stine

Is kan godt v√¶re h√•rdt ved pagajer (det er s√• vidt jeg ved, fort√¶llingen om hvorfor gr√łnlandske fangere satte ben-stykker p√• enden af deres pagajer).

Mit umiddelbare bud vil være at slibe de flossede fibre på pagajbladene af, og derefter reparere med epoxy, eventuelt med en stribe glasfiber- eller kulfibervæv som forstærkning.

I Kajakenergi's tema om Reparation og Vedligehold af kajakken er der ca. 12:30 minutter inde i videoen et eksempel på glasfiber-reparation. Hvis du har et opvarmet lokale at arbejde i, er det ikke så vanskeligt at få det til at virke.

Hvis isen indfinder sig igen, s√• bare s√łg ud mod mere √•bne kyster. Det virker (i hvert fald et godt stykke tid).

Bedste hilsner,
Tue

Læs mere
Læs mindre

Tak¬† Tue ūüėÄ

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede sp√łrgsm√•l?

Skriv en email og fort√¶l hvad jeg kan hj√¶lpe med. Jeg vil gerne h√łre din feedback, og alle sp√łrgsm√•l besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig p√• tue@onadventure.dk