Tørdragt

Hej!

jeg har en NRS PALM tørdragt med lynlås bagpå og dropseat. Den er 2 år gammel.

Det er som om den er ved at løsne sig i lagene indvendig, det er forpå hvor ærmerne er sat på, lige omkring tapen. Er der nogle som har erfaring med det? Er det en fejl eller slid? Kan man gøre noget for at “stoppe” processen?

Hilsen Heidi

ps. Har vedhæftet billede

2 kommentarer

Hej Heidi

Først og fremmest, så er det med at finde ud af om den er utæt, eller stadig vandtæt? Jeg ser det samme ske på mine tørdragter også når de passerer 2-3 års brug: Et tidligt tegn på at tørdragten er ovre sin bedste tid, men ikke helt færdig endnu.

Det positive er jo at du har fået slidt på tørdragten. Det er jo et tegn på gode oplevelser og timer på vandet

Det du ser, er med god sandsynlighed det inderste lysegrå og perforerede stof-lag der er begyndt at løsne sig fra den vandtætte membran. Der er ikke så meget at gøre ved det lige umiddelbart, og det er ikke grund til at kassere tørdragten endnu.

Hvis du mærker at tørdragten bliver utæt og der siver vand ind i det angrebne område, så kan der limes Gore-tex eller Tear-Aid (type A) lapper på, som gør den vandtæt igen.

Hvis tørdragten er "knap 2 år" kan du være hurtig og nå at bruge din reklamationsret. Hvis den er over 2 år så er der ikke så meget at komme efter på reklamations-siden. Så er det almindeligt slid. Og tørdragter - de bliver altså bare slidt når vi hygger os på vandet.

Det er et af de tilfælde, hvor dem der ejer en high-end kokatat tørdragt, nok ville sende deres dragt ind til service og kunne forvente at få det repareret.

Bedste hilsner,
Tue

Læs mere
Læs mindre

Tak for hurtig svar😊

Hilsen Heidi

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk