Lårstøtte i nordkapp

Jeg er kommet til den skrækkelige konklusion, at jeg ikke længere passer i min Nordkapp lv - jeg sidde simpelthen dårligt fordi jeg ikke har ordentlig kontakt med lårene, cockpitkanten er begyndt at skære i låret (jeg har nok ændret form gennem de sidste år)

inden jeg stormer ud på det store lokkende marked for nye modeller, vil jeg gerne prøve at redde situationen og beholde den fantastiske kajak jeg har - er der nogen der har bud på færdige skumindlæg til at klæbe i.

1 kommentar

Hej Martin

Det er i hvert fald værd at prøve med nogle skumindlæg, for at få Nordkapp LV'en til at passe.

Anskaffelse:

Selvklæbende skum fåes både færdiglavede fra f.eks. Kajaksport i en 8 mm tykkelse, og som plader du selv kan skære til i størreles 35 x 50 cm, to tykkelser: 6 mm og 12 mm.

Begge produkter fåes hos større danske forhandlere - f.eks hos hos Struer Kajak, Kajakbiksen, Kajakhuset, Kajakfreak mv. til lidt varierende priser, så kig rundt efter hvad du har brug for).

Jeg har et sæt af Kajaksport's siddende i min Anas Acuta, og den stof-beklædte overflade giver en meget behagelig kontakt - lige tilpas med kontakt og friktion, til hvad jeg synes der er brug for.

Montage:

Til selve limningen, er det at rense overfladen af med sprit, og så gerne varme på det med en hårtørrer eller varmepistol på lav varme, så hæfter den selvklæbende lim ret godt.

Hvis den selvklæbende lim på et senere tidspunkt slipper (og det gør mange selvklæbende skumpuder), så kan den sættes fast igen med et lag Tec7 eller Sikaflex-292i.

Er skum en god ide?

Hvis du vil konstatere på en nem og hurtig måde, om det med skumpuder er en ide, så test af med nogle siddepuder fra frilufts-grejet, eller en stump fastskum liggeunderlag. Det kan sikkert give en pejling på om du har fat i det rigtige, og om tykkelsen passer.

God arbejdslyst med kajak-tilpasningen. Nordkapp'en er jo som et godt hus: Når ydermurene er i orden, kan der godt laves lidt om indvendigt.

Bedste hilsner,
Tue

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk