Kajak forbedring og vedligehold

Hej jeg har en Valley Anas Acuta, ryglænet har fået en fold og er revnet i folden. Jeg har købt et nyt ryglæn. Min kajak er ca 11 år gammel. På de nye Valley kajakker er ryglænet hæftet fast til bagvæggen med en ellastik. Er et punkt nok eller er 2 bedre. 

1 kommentar

Hej Laila

Valley's udgave af lændestøtten har det her problem med at den krøller, og det gør den uanset hvilken kajakmodel den er monteret i. Jeg har ikke fundet en endegyldig løsning som forhindrer det, men en god vedhæftning af lændestøtten til kajakken er helt sikkert med til at gøre en positiv forskel, så det er godt at du spørger om det her!

Lændestøtten drejer i ét punkt midt på sædet, og for at den ikke skal kunne skubbes for meget ud til den ene side, vil jeg anbefale 2 punkter i lændestøtten som stabilisering. Om de så trækkes ud til hvert sit "anker" i kajakken eller samles i ét punkt, det betyder ikke så meget.

Hvis du kan lave en løsning hvor du får fat i toppen af plastskallen på lændestøtten, og får lavet et træk bagud til skotvæggen ind mod dagslugen, så vil det være med til at holde lændestøtten bedre på plads ved redninger og indstigning.

Her er hvordan det er rigget til i min Valley Gemini SP:

Godt nytår :-) 

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv mig en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk