Valg af telefon til brug på vandet

Anette skriver:

"Hej Tue.

Jeg har nu prøvet at undersøge mobiltelefoner til at have med på vandet gennem nogen tid, så nu har jeg altså lige lyst/brug for at spørge dig.. 

Vi er kommet frem til at vi vil have et par telefoner, som vi kan have med på vandet både vinter og sommer, og som kan fungere, også når det er koldt og med vanter på….  Altså trykknaptelefoner. Vi var egentlig blevet enige om, at det bare skulle være den simple Nokia 3310, men nu har jeg undersøgt nærmere og er snart helt kulret, for det er jo vigtigt at den kan fungere også når er koldt/koldere, og også er på et netværk vi kan regne med (Nokia ser ud til at være G2, som sandsynligvis snart udfases), så nu har jeg også set på Doro og CAT og noget Samsung. Har du nogen erfaringer i den retning, jeg har nemlig svært ved at finde noget om, i hvilket temperaturspænd man kan regne med de fungerer.

Mange hilsner
Anette"

1 kommentar

Tue Olesen Admin KE-PREMIUM 14 apr '19 09:10

Mit svar:

Hej Anette

Jeg har en CAT B30 som fungerer ganske pålideligt også i koldt vejr - den holder batteri længe, og er robust. En ting jeg godt  kan li' ved den er at der kun er knapper på forsiden af den - så alt kan betjenes via fronten i et vandtæt cover.

Jeg har ikke erfaringer med Samsung eller andre løsninger - der er sikkert andre der ude, men hvis det bare handler om at finde en løsning der virker og er simpel, så går i ikke helt fejl af CAT B30 + et billigt abonnent f.eks. Callme Basic til 29kr/md eller CBB Basis  til 19 kr/md. (Priser og abonnementer pr. April 2019)

Håber det giver jer en ide om mulighederne - god vind med at finde en løsning!

Mvh,
Tue

Læs mere
Read less