Esbjerg - Tidevand

Tomas Andersen skriver:

Hej.

Jeg har fri nogle dag i næste uge, og har planer om at tage 2-3 dage til Esbjerg for at lege lidt med tidevand. Jeg har kun været der en enkelt gang før, og har derfor ikke det store kendskab til området. Tænker umiddelbart dagsture, så kajakken ikke behøver være pakket med telt, sovepose samt ekstra grej. Strømmen er indadgående om formiddagen i næste uge, og vender over middag. 

Så jeg vil høre om der evt. er nogen af jer der har forslag til dagsture i området? Bilen er selvfølgelig med, så jeg er fleksibel mht. at komme rundt. Rømø er bestemt også en mulighed. 

Mvh. Tomas

2 kommentarer

Hej Thomas

Den er lidt tricky med lange dagsture ud fra Esbjerg og retur samme dag, 
når tidevandet er højest midt på dagen (Samme gælder Rømø-Sylt turen, 
den virker også bedst med et lavvande midt på dagen) – Men der bliver 
til gengæld gode muligheder rundt i lokalområdet med strømpåvirkning 
både formiddag og eftermiddag.

Med højvandet midt på dagen, og hvis vejret bliver stille, kunne man 
overveje Fanø rundt med en overnatning. En noget større udfordring, men 
super fed udfordring både på planlægning og navigation (har selv til 
gode at gøre det!).

Der er samlet nogle gode tips til turen Fanø rundt her: 
https://www.facebook.com/groups/havkajakroerne/permalink/833905943352407/ 

Mvh
Tue

Læs mere
Læs mindre

Tomas svarer:

Hej Tue.

Tak for dit input :)

Tænker umiddelbart at turen rundt om Fanø er oplagt, hvis vejret er med os. Tænker at tage afsted lige før slack ved middagstid onsdag, så vi har strømmen med os nord om Fanø. Ned langs vestsiden, så langt vi kan nå, og så en overnatning på stranden. Torsdag har vi så en indadgående strøm hele formiddagen indtil den vender igen 13:45.

Vi må se hvad vind og vejr siger når vi kommer derned onsdag morgen. Skal nok komme med en update her på siden, når vi engang er tilbage.

- Tomas

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk