Reparation af Plastikkajak

Jacob Refsgaard skriver:

Jeg har et par små huller som er boret i dækket på en plast- kajak (Plasttype - HDPE) … Jeg vil gerne have dem lappet og jeg forestiller mig at plastik-patting er det bedste bud men er der evt. andre som har et forslag til hvordan det løses … ?

Noget andet er at jeg skal have skiftet et kabel til finnen på en Boreal Design Baffin p2 og jeg overvejer at skifte hele finne-systemet på den … Er der nogle som har kendskab til en billig forhandler i forhold til Boreal`s reservedele …? Har søgt lidt på nettet men har ikke kunne finde en forhandler som annoncerer med deres reservedele …

4 kommentarer

Per skriver

Angående forhandler:

Struer Kajak, Struer og SURFLINE, Egå.

Hos den første har vi købt reservedele, snoren til finne er en slags kulfiber snor...

Læs mere
Læs mindre

Et par muligheder for plastik-reparation:

1) Smelt plastik ned i hullet med en loddekolbe ved lav varme. Enten en strimmel HDPE plastik fra f.eks. en plastikspand, eller en lille strimmel du skærer af skroget et sted hvor det ikke betyder noget.

2) West System G-Flex epoxy er en specialepoxy der kan hæfte på plastik - den fåes i en udgave der på forhånd er tyktflydende - kræver lidt forarbejde i form af sandpapir og flammebehandling for at præparere kajakkens overflade.

Linen til sænkekølen: Prøv at kigge efter en line af dyneema - det materiale giver sig minimalt (lige som en stålwire) og har en stor brudstyrke i forhold til sin tykkelse. Fåes i marineforretninger, diameteren...måske 2 mm?

Håber det bringer dig videre - god arbejdslyst med projektet! (del gerne et billede af den færdige løsning :-)

-Tue

Læs mere
Læs mindre

Lars Mikkelsen skriver:

Man kan i vel-assorterede ski forretninger købe nogen plastic stænger i forskellig farve beregnet til at reparere ski såler med. Det burde også kunne binde på en PE kajak og fåes i flere forskellige farver. 

Læs mere
Læs mindre

Jacob Refsgaard skriver:

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk