Wet Exit og Handsker

En af Klub Kajakenergi's medlemmer skriver: 

Der er lige en ting, som min kajakven "S" en gang gjorde mig opmærksom på. Han var en gang ved at drukne på fladt vand fordi han trænede rul, men ikke kunne rulle op han havde de der store luffer på, og kunne ikke få fat i skørtet. Jeg tænker det kan være en seriøs sikkerhedsudfordring i forhold til vinterroning. 

Jeg har en gang set en der havde sat en stor karabin i stroppen. Kunne det være en mulighed. Jeg har overvejet om jeg skulle sætte en kort snor med en af de der kork kugler på. 

1 kommentar

Tue Olesen Admin KE-PREMIUM

Svar:

Tak for kommentaren - helt bestemt er det en relevant sikkerhedsbetragtning om man kan få fat med store luffer. Og en stor karabin eller måske en kork-kugle bundet i stroppen kan være et godt system.

Tror som altid, det går ud på at træne-træne-træne med det grej man bruger, så sådan en manøvre sidder helt i skabet den dag man er presset.

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk