Grønlandsk åre, paddle floats og selvredning

Hej,

I vores klub er der mange nye EPP2'ere som skifter deres Europaddle ud med en Grønlandsk åre. I går trænede jeg selvredning i det setup, og det gik op for mig at åren smutter meget let ud af paddlefloaten fordi den helt enkelt ikke kan spændes forsvarligt fast.

Der der nogle som har en afprøvet modifikation af paddlefloat eller en paddlefloat som kan fastgøres på en forsvarlig måde?

Hilsen Michael

2 kommentarer

Her er en mulig løsning (credits til Keld Kjærgaard der havde udviklet den - fanget under et i øvrigt helt fantastisk EPP3 kursus ved Sletterhage på Djursland).

Forlæng med en snor fra paddlefloat'ens almindelige clips, til en "mindre" clips der kan spænde rundt om skaftet på den grønlandske åre, lige der hvor bladet starter.

Fordelen er at Paddlefloaten stadig kan bruges på almindelige storbladede pagajer :-)

(jeg er i øvrigt stor fan af Smarttrack paddlefloat'en - simpel, robust, med backup ventil i et separat kammer hvis den oprindelige ventil fejler)

Læs mere
Læs mindre

Kjeld skriver: 

Jeg har eksperimenteret med en løsning på dette. til brug på forskellige
årer vil jeg måske overveje at skifte snoren ud med en kraftig elastik,
eller som en skriver i kommentarfeltet, kunne man måske brug pagajlinen.

Jeg har lavet følgende blogindlæg om det for et par år siden:
http://havkajakblog.blogspot.dk/2013/01/pagajflyder-til-grnlandsk-are.html

Læs mere
Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk