Halsmanchet Palm Cascade

Hej

Jeg skal til at skifte en halsmanchet. Denne er noget anderledes, end jeg har prøvet før. Det er en Palm Cascade, og den originale halsmanchet ser ud til at være syet ind imellem en tape og selve stoffet. Se billeder.

Det virker mest naturligt at klippe langs tapen, men så er der mindre end 1 cm manchet tilbage at klistre på - på ydersiden. 

Tørdragt

Hej, jeg søger lidt gode råd til hvad fordele og ulemperne er ved henholdsvis en tørdragt med frontåbning og en der er to-delt. De bedste hilsner Christian 

Hjelm

Hej, jeg søger en hjelm som sidder godt og som er let og ubesværet at have på under alle forhold, så det vil være dejligt hvis nogen vil dele erfaringer og komme med gode råd til køb.

Dbh Christian 

Defekt lynlås

Hej :-)

Er det muligt at reparere en lynlås som den på billedet? Der er tale om skrálynlås på en Kokatat dragt. Hvilke muligheder er der for at få sådan en skiftet ud? 

mvh 

Ása

Luffer

Hej. 
jeg er på udkig efter luffer som ikke er glatte i håndfladen. Er der nogen som har et godt tip?
jeg har luffer med hul i håndfladen som jeg synes holder mine hænder 100 procent varme når jeg ror. Ved hård vind supplerer jeg med pogies - det virker super godt. Mit problem er når jeg ruller disse dage, her vil jeg gerne have en lukket luffe men jeg har oplevet at de er glatte og jeg kan ikke have et fast greb om pagajen. 

Tørdragt

Hej!

jeg har en NRS PALM tørdragt med lynlås bagpå og dropseat. Den er 2 år gammel.

Det er som om den er ved at løsne sig i lagene indvendig, det er forpå hvor ærmerne er sat på, lige omkring tapen. Er der nogle som har erfaring med det? Er det en fejl eller slid? Kan man gøre noget for at “stoppe” processen?

Hilsen Heidi

ps. Har vedhæftet billede

Tuilik

Igennem sommersæsonen har jeg gået og øvet mig på lidt forskellige rul. Nu begynder vandet at blive lidt koldere og jeg går og overvejer om jeg kan forbedre komforten ved at købe en tuilik.  F.eks. en Brooks   http://brookspaddlegear.com/vmchk/Greenland-Gear/Tuilik.

Er der nogen der har nogen erfaringer med sådan en tingest?

F.eks.:

brug af tuilik med / uden vest?

Er der egentlig den store forskel i forhold til andre løsninger?

Bevægeligheden i en tuilik?

Brug af tuilik på en helt almindelig tur på en…

Læs mere

Igennem sommersæsonen har jeg gået og øvet mig på lidt forskellige rul. Nu begynder vandet at blive lidt koldere og jeg går og overvejer om jeg kan forbedre komforten ved at købe en tuilik.  F.eks. en Brooks   http://brookspaddlegear.com/vmchk/Greenland-Gear/Tuilik.

Er der nogen der har nogen erfaringer med sådan en tingest?

F.eks.:

brug af tuilik med / uden vest?

Er der egentlig den store forskel i forhold til andre løsninger?

Bevægeligheden i en tuilik?

Brug af tuilik på en helt almindelig tur på en hel almindelig (kold) vinterdag?

Er der noget at specielt man skal overveje mht. hvad man har på under sin tuilik?

Og hvor kan man evt. købe sådan en i DK?

Det er i øvrigt ikke min tanke at den skal erstatte noget af alt det jeg ellers har i min kajak garderobe af forskellige tørdragter, tørtopper og neoprenbukser mv.  Det er i hovedsagen tænkt som et supplement til når jeg skal ud og rulle 😊

Mvh. Aksel

Læs mindre

Hjelm

Hvad skal man kigge efter når man skal have en hjelm til havkajakbrug? Der er så mange og i forskellige prisklasser...

På forhånd tak for svar :-)

Vh Hilde

Svømmevest

Hej Tue.

Hvilken vest til instruktør og privat kan anbefales til kvinder?

Du har tidligere haft palms kaikoura, den ser jeg flere bruge. Så skrev du om en ny vest peak uk  du ville teste, hvad er din kritik af den? 

På forhånd tak.

Kajak hilsner Stine

Valg af våddragter til tekniktræning og surf

Michael skriver:

Har et lille spørgsmål omkring våddragt:

Foråret nærmer sig, luften er lun men vandet kun 5 grader og man koger i tørdragten, når man ikke tager sig et kølende dyp ;0)

Du bruger jo våddragt i forbindelse med bl.a. surf, og sikkert også i andre situationer hvor du har behov for mere bevægelsesfrihed.

Jeg vil gerne tonse lidt engang imellem, træne lidt surf og snart skal jeg i gang med surf ski, alt sammen aktiviteter som giver varmen, - det jeg mangler er lidt sikkerhed når man ryge…

Læs mere

Michael skriver:

Har et lille spørgsmål omkring våddragt:

Foråret nærmer sig, luften er lun men vandet kun 5 grader og man koger i tørdragten, når man ikke tager sig et kølende dyp ;0)

Du bruger jo våddragt i forbindelse med bl.a. surf, og sikkert også i andre situationer hvor du har behov for mere bevægelsesfrihed.

Jeg vil gerne tonse lidt engang imellem, træne lidt surf og snart skal jeg i gang med surf ski, alt sammen aktiviteter som giver varmen, - det jeg mangler er lidt sikkerhed når man ryger i.

Kan du anbefale våddragt og kunne man med fordel f.eks købe en i 5 mm ?

De bedste hilsner, og tak for gode og interessante indlæg på kajak Energi.

Michael Nørgaard

Læs mindre

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk