Her deler vi spørgsmål og ideer til kajakudstyr:

Alt fra påklædning og pagajer, til kajakforbedringer. 

Hjelm

Hej, jeg søger en hjelm som sidder godt og som er let og ubesværet at have på under alle forhold, så det vil være dejligt hvis nogen vil dele erfaringer og komme med gode råd til køb.

Dbh Christian 

Åre af Carbon eller i træ.

Jeg har længe gået med overvejelsen at købe en Carbon eller træ grønlandsåre fra gram.
har selv bygget en for et par år siden  på mit studie til Friluftsvejleder som jeg bruger hver gang og er super glad for, men når jeg vil skifte til min werner pagaj, bliver det noget af en pind at have liggende på dækket, så jeg går efter den delbare som gram sælger.
Nogen anbefalinger i den retning?

altså træ vs. Carbon. 
hilsen Peter

Pakning til dagsture og korte træningspas.

Går med et kæmp smil og pakker ud ovenpå en super fed tur rundt om Thurø igår.
Syntes jeg ofte slæber alt for meget med, har i gode erfaringer med at minimere “bagagen” uden at sløse med egen og makkers sikkerhed?

Defekt lynlås

Hej :-)

Er det muligt at reparere en lynlås som den på billedet? Der er tale om skrálynlås på en Kokatat dragt. Hvilke muligheder er der for at få sådan en skiftet ud? 

mvh 

Ása

Kamera.

Hej! 
Har valgt at gå tilbage knap telefon. 
Så ny skal jeg have et kamera:) 

hvad bruger i af kamera i kajakken? 

Kh kasper 

Olympus Tough TG6

Hej vil lige hører om andre har lignende kamera

Kan ikke tage ret mange billeder før batteriet løber tør for strøm, det tager også lang tid at lade op igen, det er de originale batterier og oplader jeg bruger det har ikke være brugt ret meget. 

Er i støt på samme problem.?

Cowtail og quickrelease bælte

Hej,

Har som instruktør på IPP1/introkurser for unge haft stor glæde af at bruge et kort contact-tow, eks. i situationer hvor en roer er kommet lidt væk fra gruppen. Nu har jeg så købt en ny vest. En “instruktørvest med quickrelease bælte”. Så nu er spørgsmålet, om det vil give mening at montere en cowtail med karabin i vesten, og så slippe for contacttow’t på dækket ?

Giver det mening at bruge cowtail systemet sammen med en flydeline til almindelig bugsering ?

Jeg er helt med på, at mange af disse…

Læs mere

Hej,

Har som instruktør på IPP1/introkurser for unge haft stor glæde af at bruge et kort contact-tow, eks. i situationer hvor en roer er kommet lidt væk fra gruppen. Nu har jeg så købt en ny vest. En “instruktørvest med quickrelease bælte”. Så nu er spørgsmålet, om det vil give mening at montere en cowtail med karabin i vesten, og så slippe for contacttow’t på dækket ?

Giver det mening at bruge cowtail systemet sammen med en flydeline til almindelig bugsering ?

Jeg er helt med på, at mange af disse veste med quickrelease bælter er til whitewater,  men kan godt lide pasformen i den type veste.

Synes det er utrolig svært af finde info/erfaringer omkring dette enme.

Bedste hilsner

Læs mindre

Luffer

Hej. 
jeg er på udkig efter luffer som ikke er glatte i håndfladen. Er der nogen som har et godt tip?
jeg har luffer med hul i håndfladen som jeg synes holder mine hænder 100 procent varme når jeg ror. Ved hård vind supplerer jeg med pogies - det virker super godt. Mit problem er når jeg ruller disse dage, her vil jeg gerne have en lukket luffe men jeg har oplevet at de er glatte og jeg kan ikke have et fast greb om pagajen. 

Drybag til Gps 64

Hej Tue

Den drybag du viser på Gps videoen. Hvad mærke er det/hvor har du købt den ?

Jeg synes det kniber med at finde en passende størrelse, og der hvor jeg købte min Gps har de kun sådan et læder beskyttelses etui.

Vh Lise

Kulfiber pagaj reparation

Hej Tue.

Min long boat kulfiber pagaj kunne ikke lide isen i Guldborgsund🙈. 

Det sorte på kanten af det ene blad er gået af, så man kan se der er en rødlig farve og den er lidt flosset i kanten.

Har du et forslag til hvad kan jeg gøre? Mvh Stine 

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk